Kaip mes mokomės?

Medžio dirbtuvės

Įgūdžių laboratorijoje jauni žmonės, kartu su meistru susipažįsta su medžio apdirbimo įrankiais, staklėmis ir saugaus darbo taisyklėmis. Mokosi dirbti su medžiu bei restauruoti ir atnaujinti senus daiktus ir nebereikalingus baldus.

Maisto manufaktūra

Kulinarinių užsiėmimų metu jaunuoliai mokosi pažinti produktus, maisto apdorojimo būdų ir gaminimo technologijų. Mokosi maisto pateikimo ir aptarnavimo etiketo.




Neformalus ugdymas

Stovyklos metu jaunuoliai stiprina savo socialines ir asmenines kompetencijas. Įvairių darbo formų pagalba atranda naujas galimybes ir naujoves. Patyriminio mokymosi metu atranda naujas mokymosi ir tobulėjimo galimybes.

Palydėjimas

Jaunuoliai po stovyklos gauna palaikymą ir individualią pagalbą. Esant poreikiui yra suteikiamas neformalus asmeninis palaikymas reikalingas sėkmingai integracijai visuomenėje.

Mokymosi procesas

Įgūdžių laboratorijoje mokymosi procesą sudaro keli etapai. Tik sujungus šiuos etapus į
visumą gauname kokybiškas paslaugas jauniems žmonėms.

Tam, kad jaunuolis gautų tinkamas paslaugas ir jas gautų tas, kuriam to labiausiai reikia yra vykdoma dalyvių atranka. Šiame etape didelis vaidmuo yra skiriamas organizacijoms partnerėms. Jos suranda ir padeda pasiekti jaunuolį, kuriam reikėtų ir kuris norėtų dalyvauti stovykloje. 

Šiame etape yra vertinamos jauno žmogaus turimos kompetencijos, žinios ir gabumai. Mums labai svarbu yra pažinti jaunuolį kiek įmanoma daugiau, kad galėtume jam suteikti reikiamą pagalbą ir palaikymą. Šiame etape mes stengiamės kuo daugiau sužinoti apie patį jaunuolį ir jo aplinką.

Čia mėnesį laiko su jaunuoliu dirba specialistų komanda, kuri per tą laiką padeda jaunam žmogui ir palydį jį jo mokymosi kelyje. Jaunuoliui yra sudaromas mokymosi planas ir galimybės jam siekti savo išsikeltų tikslų. Dirbamas ir gyvendamas su grupe jaunuolis mokinasi gyventi bendruomenėje ir savarankiškai kurti savo gyvenimą.

Šio proceso pagalba yra užtikrinamas tolimesnis darbas su jaunu žmogumi. Po stovyklos esant poreikiui jaunuoliui yra suteikiama palydėjimo paslauga. Sudaromas individualus asmeninio tobulėimo ir mokymosi planas ir juo vadovaujantis yra teikiama pagalba asmeniui, kad jaunas žmogus sėkmingai integruotųsi į visuomenę.

 

Mokymosi ir apgyvendinimo erdvės

Medžio dirbtuvės

 

Įgūdžių laboratorijos dalyviai kuria ir dirba “Medino” dirbtuvėse, kurios įrengtos senojo Antalieptės basųjų karmelitų vienuolyno rūsyje. Dalyviai dirbtuvėse supažindinami su medienos apdirbimo staklėmis, įrankiais, išmokomi jais naudotis ir įtraukiami į naujo gaminio kūrybos procesą. Dirbtuvėse kartu su dalyviais darbuojasi medžio apdirbimo meistras, kuris prižiūri ugdymo procesą. „Medino“ dirbtuves siekiame išvystyti iki gamtoje veikiančias padirbtuves (makerspace) – vietą, į kurią gali atvykti įvairūs meistrai bei amatininkai, pasidaryti savo gaminio prototipus, arba pradėti savo gamybą, mokyti kitus ir kooperuotis vykdant skirtingus projektus.Įgūdžių laboratorijoje turime frezavimo, obliavimo, skersinio ir išilginio pjovimo stakles, visus reikalingus rankinius elektrinius įrankius. Siekdami, kad mūsų gaminiai būtų patrauklūs ir inovatyvus, savo dirbtuves nuolat atnaujiname ir papildome darbo įrankiais, kurie skatintų jaunų žmonių kūrybiškumą ir praplėstų galimybių ribas.
“Medino” dirbtuvės vadovaujasi atsakingo vartojimo principu.

Virtuvė

 

Stovyklos metu dalyviai turi galimybę mokytis ir tobulėti kartu su virtuvės šefe profesionaliai įkurtoje virtuvėje. Dalyviai yra supažindinami su maisto apdirbimo įrankiais, jų naudojimusi ir įtraukiami į maisto gaminimo procesą. Virtuvė, kurioje dalyviai mokosi, yra pilnai pritaikyta maisto paruošimui, yra reikalingas inventorius ir reikalingi maisto produktai. 

Apgyvendinimas

 

Jaunuoliai mėnesį laiko gyvena namuose, kurie yra pritaikyti jaunų žmonių poreikiams. Gyvenamieji kambariai, virtuvė, valgomasis, poilsio ir darbo salė, kitos erdvės, yra kuriamos pačių jaunų žmonių jas remontuojant ir jaukiai įrengiant. 

Laisvalaikis

Įgūdžių laboratorijoje tarp darbų ir veiklų jaunuoliai turi laisvo laiko, kurį mokinasi praleisti konstruktyviai ir prasmingai. Planuodami savo laisvą laiką savarankiškai jaunuoliai yra skatinami išbandyti naujas veiklas ir atrasti galimybes, kurios leistų patirti atradimo džiaugsmą bei suteiktų teigiamų ir pozityvių emocijų. Žygiai, išvykos, kitos veiklos yra neatsiejama darbo dalis, kuri leidžia jaunuoliams praplėsti savo galimybių ribas ir kartu atrasti buvimo kartu džiaugsmą.